• Welcome to ZNAK SAGITE — više od fantastike — edicija, časopis, knjižara....

Novosti iz sveta video-igara

Started by ridiculus, 25-04-2009, 05:53:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 29 Guests are viewing this topic.

Josephine

Quote

You'll 'Want To Protect' The New, Less Curvy Lara Croft

In the past, Lara Croft didn't need protecting. She was a fearless daredevil, a crack shot in short shorts with enough attitude to scare off a pack of bloodthirsty gorillas.

But in the upcoming Tomb Raider reboot, things will be different. She hasn't become that woman yet. And executive producer Ron Rosenberg says you'll want to keep her safe.

"When people play Lara, they don't really project themselves into the character," Rosenberg told me at E3 last week when I asked if it was difficult to develop for a female protagonist.

"They're more like 'I want to protect her.' There's this sort of dynamic of 'I'm going to this adventure with her and trying to protect her.'"

So is she still the hero? I asked Rosenberg if we should expect to look at Lara a little bit differently than we have in the past.

"She's definitely the hero but— you're kind of like her helper," he said. "When you see her have to face these challenges, you start to root for her in a way that you might not root for a male character."

The new Lara Croft isn't just less battle-hardened; she's less voluptuous. Gone are her ridiculous proportions and skimpy clothing. This Lara feels more human, more real. That's intentional, Rosenberg says.
"You start to root for her in a way that you might not root for a male character."

"The ability to see her as a human is even more enticing to me than the more sexualized version of yesteryear," he said. "She literally goes from zero to hero... we're sort of building her up and just when she gets confident, we break her down again."

In the new Tomb Raider, Lara Croft will suffer. Her best friend will be kidnapped. She'll get taken prisoner by island scavengers. And then, Rosenberg says, those scavengers will try to rape her.

"She is literally turned into a cornered animal," Rosenberg said. "It's a huge step in her evolution: she's forced to either fight back or die."

It's some dark material, the type of content you might not expect from an action-adventure game like Tomb Raider. But Rosenberg isn't worried about alarming people too much. He says players will see right away that this is a darker, "more mature" version of Lara's story. He compared it to the origin story of a comic book like Spider-Man or Batman, saying he thinks it "has that feel to it."

"We're not trying to be over the top, shock people for shock's sake," he said. "We're trying to tell a great origin story."






http://kotaku.com/5917400/youll-want-to-protect-the-new-less-curvy-lara-croft

Hm...

Meho Krljic

Quote from: Father Jape on 13-06-2012, 18:07:44
John Walker piše o reakciji na Kickstarter za pravljenje serije o seksizmu u igrama:

http://www.rockpapershotgun.com/2012/06/13/tropes-vs-women-in-video-games-vs-the-internet/

QuoteThe question of sexism in videogames really oughtn't be a question at all. Videogames are rife with the thickest seam of sexism, and have been since the first had front covers on the cassettes. Not just in the games themselves, but in the culture surrounding it, from the prevalence – and misogynistic reaction to – 'booth babes', to the wretched response received in all corners of the internet when people attempt to discuss it. Pretending otherwise is pointless, and responses of being "tired" of the topic are a statement of acceptance. And there's no clearer or more revolting evidence of this than the reaction to a Kickstarter by Feminist Frequency's Anita Sarkeesian, aiming to raise money to create a web series about the issue.
Voker je dakako u pravu. Narod, pretpostavljam reaguje jer im izgleda kao da su igre na meti kritike samo zato što su mlađi medij od američkog stripa ili holivudskog filma u kojima je seksizam jednako jako ukorenjen...

Meho Krljic

Evo nastavka priče o Lari Kroft: Kristal Dinamiks tvrdi da nisu oni to tako mislili i da je Kotaku malčice pogrešno interpretirao Rozenbergove izjave, a Kotaku je publikovao transkript u kome Rozenberg veli da će Lara zaista biti izložena pokušaju silovanja:

http://www.eurogamer.net/articles/2012-06-13-tomb-raider-studio-addresses-lara-controversy

Naravno, samo u svetu u kome moralne nazore diktiraju Amerikanci nam je teže što neko pokušava (neuspešno) da siluje Laru kroft nego što mnogi pokušavaju da je ubiju i često uspevaju.  :lol:

Mislim, naravno da silovanje nije mnogo smešna tema i naravno da igre koje često ozbiljne teme tretiraju nedovoljno ozbiljno ni ovu temu najčešće ne tretiraju kako treba, ali postavljanjem nekih stvari u širi kontekst zanimljivo je videti kako su igre, pored sve seksističke stigme koju nose (dođavola, čak sam i ja pledžovao 25 dolara za izradu gorepominjanog dokumentarca o seksizmu u igrama i biću na kredit rolu na kraju), u principu maltene viktorijanski stidljive kad je seks u pitanju, ako se uporede sa filmskom industrijom...

Father Jape

Quote from: Meho Krljic on 14-06-2012, 13:48:30
(dođavola, čak sam i ja pledžovao 25 dolara za izradu gorepominjanog dokumentarca o seksizmu u igrama i biću na kredit rolu na kraju),

:|
Blijedi čovjek na tragu pervertita.
To je ta nezadrživa napaljenost mladosti.
Dušman u odsustvu Dušmana.

Josephine

Ma, zato sam i stavila samo jedno "hm" na kraju citiranog teksta. Ne smeta meni što u igri neko pokušava da siluje Laru, nego što piše da ćemo "osetiti potrebu da je zaštitimo onako kako to nikada ne bismo osetili prema muškom junaku". Ta mi je izjava, u najmanju ruku, diskutabilna.

Meho Krljic

Meni nije previše diskutabilno, prirodna je reakcija hteti da zaštitimo slabijeg. Diskutabilan je element izjave da to ne bismo osetili prema muškom protagonisti. Jer bismo, pretpostavljam prema dečaku ili životinji ili vanzemaljcu u igri koji bi bili izloženi riziku (ne samo seksualnog) nasilja. Pitanje je, pretpostavljam, da li je etički prihvatljivo da lik u igri ne bude nužno projekcija sopstvene fantazije o moći nego objekat zaštite koju ta moć može da pruži. Na šta je odgovor svakako "da" ako su igre poput Limbo, Warp, Ghost Trick ili Fatal Frame ikakav argument, a meni jesu. U svakoj od njih igrač reaguje da zaštiti likove u igri koji su u poziciji rizika a ne radi se uvek o ženama izloženim mogućnosti silovanja. Je li ovo eksploatacija? Mislim da nije nužno - igre moraju da kreiraju konflikt da bi imale akciju i ne vidim zašto je etički lošije kreirati ga u asimetričnoj raspodeli moći u kojoj igrač ima mogućnost da izjednači stvari do neke mere, ako nije sve postavljeno tako da se eksploatiše samo slabost slabijeg. Sledeće pitanje je onda da li je etički u redu da lik u igri bude postavljen u takvu poziciju pretnjom seksualnog nasilja - na šta je odgovor naravno "da" u idealnom univerzumu. U našem, rekao bih da zavisi od konteksta i načina na koji je narativom rukovano. Opet, čak i ako je u pitanju suha eksploatacija, to nije za neku veliku pohvalu ili aplauz, ali da li je to gore od filmova poput I Spit on Your Grave ili nečeg sličnog?

Josephine

Quote from: Meho Krljic on 14-06-2012, 14:36:45
Meni nije previše diskutabilno, prirodna je reakcija hteti da zaštitimo slabijeg.

Slažem se. Ali to ne mora da bude žena. I, kada već imamo izbor, ne mora da bude postavljena u poziciju da je štitimo od silovanja. Etiketa na igri i pre objavljivanja: namenjeno muškarcima i njihovim ego-tripovima/nesigurnostima.

Mislim, kada je industrija došla do toga da spasava muški identitet, onda neka sve ide dođavola.

Meho Krljic

Pa to sam i ja napisao samo ne tako sažeto!!111!1!11

Ali mnenja sam da bi u idealnom svetu bilo u redu zaštititi ženu (ili dečaka/ životinju/ vanzemaljca) od silovanja u igri i da bi to bilo jednako legitimno kao i zaštititi ih od metka. Nego smo smrt potpuno trivijalizovali kroz igre i šire pop-kulturu pa sada preterano kompenzujemo jakim reakcijama na seksualno nasilje. Amerikanizovana pop kultura, očigledno.

Josephine

Eto, složili smo se.  :lol: Konačno.  :?

Meho Krljic

Quote from: D. on 14-06-2012, 14:41:25

Mislim, kada je industrija došla do toga da spasava muški identitet, onda neka sve ide dođavola.


Ma nije industrija uopšte došla do toga - to je poenta toga da se overkompenzuje - radi se o jednoj igri jednog izdavača u ovom konkretnom slučaju, koja neće prodati ni količinu kopija niti izroditi potentne načine prihodovanja na način na koji to čine Minecraft ili WoW ili, šta ja znam, Skyrim - sve igre lišene u velikoj meri seksizma čak i u soft varijanti. Dakle, ovde se ne radi o trendu koji treba da promeni paradigmu industrije nego samo o nešto vidnijem primeru endemskog seksizma koji u igrama postoji decenijama i danas nije gori nego pre deset godina. Samo se vieše vidi zahvaljujući Internetu, JuTjubu itd.

Meho Krljic

Quote from: D. on 14-06-2012, 14:47:04
Eto, složili smo se.  :lol: Konačno.  :?

E, jesmo.  :lol:

A sad, pravi je trenutak da prodiskutujemo Rapelay!!! Bezbedna zabava i ventil za odrasle, odgovorne jedinke ili najgrđi primer opasnog interaktivnog softvera koji trenira silovatelje?

Josephine

Eh, nije to samo jedna igra jednog izdavača. To je Lara. Ikona. Dobro de, zažmurila sam na mnoge seksističke momente u njenoj kreaciji i virtuelnom životu, i ostavila one koje mi se sviđaju. I pitam se: a zašto nije betmen postavljen u poziciju da bude silovan? Zašto je prva asocijacija na mučenje junakinje - silovanje? Očito je da je tu neki muški identitet u krizi. Znam ja, imam instinkt za to.  :lol:

Edit: ček da vidim kakav je to igra rapelay

Nightflier

Bez želje da počinjem sukob, Betmen jeste silovan.
Sebarsko je da budu gladni.
First 666

Josephine

Ne sećam se tog detalja. Čim se ne sećam, ništa od toga.

Josephine

Quote from: Meho Krljic on 14-06-2012, 14:51:47
A sad, pravi je trenutak da prodiskutujemo Rapelay!!! Bezbedna zabava i ventil za odrasle, odgovorne jedinke ili najgrđi primer opasnog interaktivnog softvera koji trenira silovatelje?



Sudeći po ovom skrinšotu, i jedno i drugo. Kao i sve u životu.

Meho Krljic

Quote from: Nightflier on 14-06-2012, 14:56:26
Bez želje da počinjem sukob, Betmen jeste silovan.

Da, ali to je silovanje kako ga zamišljaju muškarci u svojim fantazijama: da ih lepa žena zavede, drogira i da imaju noć strasti, a ne silovanje kakvo stvarno ispadne u životu: na podu klozeta sa penisom nekog snažnog muškarca prvo u rektumu a posle u ustima.

Ima D. ovde naravno pravo, nije mala stvar kada uzmeš Laru Kroft i da bi izazvao empatiju kod igrača izložiš je riziku silovanja. Opet velim, to treba posmatrati i kroz uvid da je ubistvo u igrama skroz trivijalizovano i ne postiže nikakvu empatsku reakciju. Mislim, igram ovih dana Max Payne 3 - igru koja se jako trudi da proizvede emociju u čoveku - i shvatam da za pola sata ubijem trocifren broj ljudi a onda treba da kao očajavam što jedan od ženskih (!!) likova popije metak u vugla.


Edit: Moja je nada (doduše mala) da će Naughty Dogov sledeći naslov The Last of Us malo povratiti ravnotežu jer na osnovu klipa koga sam okačio gore u ovom topiku deluje kao da ubistva u igri koja je u osnovi third person shooter nisu trivijalizovana i da ima dosta egzistencijalne težine u svemu. Ali ipak... ne bih se previše nadao.

Heavy Rain je igra koja je MNOGO činila da bude prepoznata kao ozbiljan psihološki triler sa dramskim ambicijama, pa je čak i glavni junak bio ranjiv muškarac distinktno bez moći, a ipak je njen tretman ženskog lika bio.... eh, sramotan. Sa scenom u kojoj taj ženski lik biva izložen dvostrukom riziku - eksplitno od ubistva, implicvitno od silovanja - i kasnijom scenom u kojoj mora da seksi pleše da bi zavela krimosa koja kao da je izašla iz nekog B-filma osamdesetih. Detaljnije razglabanje ovde.

Josephine


Dr00d

Ovo sa Larom je običan marketinški trik, nikad nije na odmet da se digne malo frke zarad bolje prodaje.
There's no saint like a reformed sinner.

Meho Krljic

Quote from: Dr00d on 14-06-2012, 15:08:43
Ovo sa Larom je običan marketinški trik, nikad nije na odmet da se digne malo frke zarad bolje prodaje.

Pa zbog toga D. i kritikuje celu stvar: umesto da pokažeš sjajan dizajn mapa, kvalitetne kontrole, dobro osmišljene prostorne probleme, ti pokazuješ scenu skoro-pa-silovanja da bi reklamirao igru. I s pravom kritikuje.

Dr00d

Pa sa marketinške strane ovo uopšte nije za krtikovanje, ovo će im prodati igru mnogo više nego bilo kakva prenabudžena grafika. Sad, da li kriviti društo zbog ovoga ili njih što to iskorišćavaju je druga priča, njima ipak treba leba, a ljudi rade i gadnije stvari za lebac  :)
There's no saint like a reformed sinner.

Meho Krljic

Pa mi i diskutujemo o etici, ne o ekonomiji!!!!!!!1

Dr00d

 :lol:
Pa dobro, etika ne valja .
Kraj diskusije  :mrgreen:
There's no saint like a reformed sinner.

Meho Krljic

Odlično, danas nam dobro idu diskusije!!!

дејан

први пут кад сам гледао најинтересантније у трејлеру била ми је драстично другачија представа ларе (од оне како је памтим), доста реалнија, прљавија у ситуацијама у којима би и требало тако да изгледа, а не уобичајено чиста и исполирана а тек изашла из г...овај глиба.
друга ствар, пошто сам прочитао да постоји могућност силовања, наивно сам, гледајући трејлер, на 1:38 помислио да је то од стране пса (или вука - чегавећ) и да је то изазвало оправдан скандал...али не..онда је дошао тај рус, и мени је то било крајње неприметљиво први пут кад сам гледао, зато што смо такве сцене гледали десетине пута у филмовима, серијама па чак и у цртаним филмовима и представљају, по мом мишљењу, већ уобичајен лош сценаристички трик.

сад сам већ склон примисли да су девови сами то смислили не би ли скренули додатну пажњу на свој производ
...barcode never lies
FLA

Father Jape

Quote from: Meho Krljic on 13-06-2012, 19:22:07
Quote from: Father Jape on 13-06-2012, 18:07:44
John Walker piše o reakciji na Kickstarter za pravljenje serije o seksizmu u igrama:

http://www.rockpapershotgun.com/2012/06/13/tropes-vs-women-in-video-games-vs-the-internet/

QuoteThe question of sexism in videogames really oughtn't be a question at all. Videogames are rife with the thickest seam of sexism, and have been since the first had front covers on the cassettes. Not just in the games themselves, but in the culture surrounding it, from the prevalence – and misogynistic reaction to – 'booth babes', to the wretched response received in all corners of the internet when people attempt to discuss it. Pretending otherwise is pointless, and responses of being "tired" of the topic are a statement of acceptance. And there's no clearer or more revolting evidence of this than the reaction to a Kickstarter by Feminist Frequency's Anita Sarkeesian, aiming to raise money to create a web series about the issue.
Voker je dakako u pravu. Narod, pretpostavljam reaguje jer im izgleda kao da su igre na meti kritike samo zato što su mlađi medij od američkog stripa ili holivudskog filma u kojima je seksizam jednako jako ukorenjen...

Članak je dostigao 1000 komentara, što je ja mislim rekord na RPS-u.
Blijedi čovjek na tragu pervertita.
To je ta nezadrživa napaljenost mladosti.
Dušman u odsustvu Dušmana.

Nightflier

Quote from: Meho Krljic on 14-06-2012, 15:04:08
Quote from: Nightflier on 14-06-2012, 14:56:26
Bez želje da počinjem sukob, Betmen jeste silovan.

Da, ali to je silovanje kako ga zamišljaju muškarci u svojim fantazijama: da ih lepa žena zavede, drogira i da imaju noć strasti, a ne silovanje kakvo stvarno ispadne u životu: na podu klozeta sa penisom nekog snažnog muškarca prvo u rektumu a posle u ustima.


Tja. Za te stvari je zadužen Midnajter, a ne pičkica Betmen.
Sebarsko je da budu gladni.
First 666

Meho Krljic

 :-?  Nadam se da Pol Kornel ne čita ovaj topik da dobije neke ideje.

Meho Krljic

Quote from: Meho Krljic on 13-06-2012, 19:22:07
Quote from: Father Jape on 13-06-2012, 18:07:44
John Walker piše o reakciji na Kickstarter za pravljenje serije o seksizmu u igrama:

http://www.rockpapershotgun.com/2012/06/13/tropes-vs-women-in-video-games-vs-the-internet/

QuoteThe question of sexism in videogames really oughtn't be a question at all. Videogames are rife with the thickest seam of sexism, and have been since the first had front covers on the cassettes. Not just in the games themselves, but in the culture surrounding it, from the prevalence – and misogynistic reaction to – 'booth babes', to the wretched response received in all corners of the internet when people attempt to discuss it. Pretending otherwise is pointless, and responses of being "tired" of the topic are a statement of acceptance. And there's no clearer or more revolting evidence of this than the reaction to a Kickstarter by Feminist Frequency's Anita Sarkeesian, aiming to raise money to create a web series about the issue.
Voker je dakako u pravu. Narod, pretpostavljam reaguje jer im izgleda kao da su igre na meti kritike samo zato što su mlađi medij od američkog stripa ili holivudskog filma u kojima je seksizam jednako jako ukorenjen...

Nego, apdejt na ovu priču: naravno, kikstarter kampanja je uspela, žena je skupila dvadeset puta više para nego što je nameravala, pa će napraviti dvanaest epizoda umesto planiranih pet i veli da će uraditi ozbiljan risrč, ali nivo intenziteta mržnje koju je fasovala je zbilja fascinantan. Mislim, jedno je kad o ovome piše sveti Džon Voker, ali o problemu su se izjasnili i New Statesman:

http://www.newstatesman.com/blogs/internet/2012/06/dear-internet-why-you-cant-have-anything-nice

i Wired:

http://www.wired.com/underwire/2012/06/anita-sarkeesian-feminist-games/

i mnogi drugi.

Sad, ja sam, kao stara komunjara uvek mnenja da su mizoginija i seksizam naprosto deo naše kulture uprkos očiglednim promenama koje se dešavaju i da ih treba biti svestan kao elemenata svakodnevnice koje treba postepeno potiskivati i brisati. No, to na stranu, igre svakako nose popriličan deo stigme jer je u pitanju simultano najmlađi popkulturni medij i onaj najskloniji jeziku konflikta. Da ne bude zabune, ja smatram da je način na koji se prikazuju ženski likovi u igrama svakako deo većeg problema generalno nezrele naracije i karakterizacije u ovom medijumu koju treba ispravljati angro. Ali!!! Mizoginija i nezrelost koju ispoljavaju igrači kada se pokrene pitanje seksističkih ili mizoginih elemenata igranja je i dalje šokantna. Naravno da igrači/ gikovi često reaguju agresivno kada se njihov medij dovodi u pitanje, na primer u slučaju N'Gai Croalove opservacije da je Resident Evil 5 igra sa rasističkim tonovima ili u slučaju političkih napada Keitha Vaza i Jacka Thompsona na igre, ali kada je Anita Sarkeesian najavila seriju dokumentarnih videa koji bi istraživali seksizam u igrama iz feminističke perspektive, reakcija je bila naprosto šokantna. Ponovo, ovde se radi o glasnoj manjini sa tragovima koji verovatno u priličnoj meri vode do 4Chana, ali ipak... Pogledajte šta su uradili njenoj wikipedija stranici:

http://feministfrequency.com/archive/wikipedia_harassment1.png

ili skringreb komentara na JuTjubu:

http://www.feministfrequency.com/2012/06/harassment-misogyny-and-silencing-on-youtube/

Naravno, ovde opet ne treba da promašimo šumu od drveća: gomila klinaca zaštićena anonomnošću se izdrkava na nekome koga smatraju političkim neprijateljem iako verovatno ne znaju najbolje šta je feminizam ili seksizam - nije to baš isto što i odvođenje u koncentracione logore, jelte, čak i kad joj prete smrću i silovanjem, Internet je to, znamo kako funkcioniše. Ali sa druge strane, upravo to i jeste jak argument u raspravi da je seksizam stvarni problem, da su ovo stvarne situacije u koje dolaze stvarne žene svakog stvarnog dana na stvarnom internetu. Da, imaju pravo glasa i idu u penziju par godina ranije nego muškarci, ali ovo je ono kako ih bučna manjina (uz podršku tihe većine, ne zaboravimo) tretira kada pokažu želju da kritički govore o svom okruženju.


Perin

Quote from: Meho Krljic on 14-06-2012, 14:51:47
Quote from: D. on 14-06-2012, 14:47:04
Eto, složili smo se.  :lol: Konačno.  :?

E, jesmo.  :lol:

A sad, pravi je trenutak da prodiskutujemo Rapelay!!! Bezbedna zabava i ventil za odrasle, odgovorne jedinke ili najgrđi primer opasnog interaktivnog softvera koji trenira silovatelje?

Rapelay je njah.  Virgin Roster rulz!!!

In adr njuz:

Danas čitao u SCREEN FUN-u da je LucasArts na E3 predstavio novu STAR WARS igru....doduše, ne baš predstavio, nego više najavio....a reč je o akcionoj, mračnoj najmračnijoj igri, pod nazivom Star Wars 1313. Baš...inovativno!!!!

Meho Krljic

Da, taj Star Wars 1313 je predstavljen na E3, ali... dobro, ti si fan, ali... mislim, to je kao Uncharted u SW univerzumu, nema džedaja, nema SILE, samo pucanje. Evo Jurogejmer privjua:

http://www.eurogamer.net/articles/2012-06-07-star-wars-1313-the-force-uncharted

Perin

Ma jah, rekoše i u SFu da je uncharted klon, ali gledaj to sa ove strane: ja ne znam ništa o unchartedu, jer ga nikad nisam ni igrao!!!!  :|

Meho Krljic

Pa... videćemo koliko je to dobro ili loše. Ančartid je igra koja je dlična u kinematskom smislu ali sve slabija u igračkom.

Perin

Mislim, koliko sam skontao, ovo će biti pucačina (a svi znamo, jelte, da ne volim pucačine) ali je to...Star Wars, tako da ću morati da overim. Mislim....red je.  :oops:

E da, moj najbolji jaran je prešao Max Payne i ono što si ti naveo kao manu (masa cinematic scena) njega je oduševilo. Jedina mu je zamerka da je igra prekratka i da bi voleo da je duža :lol:

Meho Krljic

Pa, da se razumemo, Maks Pejn ima sjajne kinematike i odličnu naraciju, ali kada igru u nekim momentima više posmatram nego što je igram, to je za mene jasan problem. Doduše, pomenuo sam još u prikazu da postoji i arkadni mod, koji je samo za igranje.




Perin

Quote from: Meho Krljic on 18-06-2012, 13:05:59
BioWare, prirodno, razmatra  da li da Star Wars The Old Republic pretvori u Free to Play naslov.

Čuo sam za ovo. Mislim, oni su zaradu pokupili, tako da F2P model jeste logičan korak - naročito ako uzmemo u obzir činjenicu da ih raja sve više i više napušta....

Meho Krljic

Pa, da, ali pitanje koliku su "zaradu" pokupili. Proizvodnja ove igre koštala je više od sto miliona dolara, tako da... veliko je pitanje koliko je i da li je uopšte propfitabilna do sada. A free to play se ciničnije prevodi kao pay to win... Mislim, videćemo. SWTOR je predstavljan maltene kao WoW Killer, ali WoW i dalje nije free to play (dobro, jeste do dvadesetog nivoa)...

Perin

Kako reče jedan moj kolega:

Quote. Igra se prodavala za 50e + mesečna pretplata. Računam da su prodali 2-3 miliona što je nekih ~150 miliona a ostalu su na mesečni pretplatama uzeli.

Meho Krljic

Prodali su oko dva miliona, manje od tri, ali budžet se procenjuje na između 150 i 200 miliona (wikipedija). Plus, naravno, troškovi održavanja infrastrukture i pečovanja. Iznenadilo bi me da je igra do sada u plusu.

Meho Krljic

Izgleda da će Rage ipak dobiti DLC. Doduše, ako nije u pitanju propisan multiplayer (tj. pešadijski deathmatch umesto vožnje), teško da ću se baktati sa time. Stigla mi je sa Zavvija PS3 verzija igre pre neki dan (pošto sam bolestan u glavu i želeo sam da je imam i na konzoli) i jebote, iako je izašla pre manje od godinu dana i završio sam je na PC-ju jesenas, sada mi deluje totalno zastarelo...

Meho Krljic

Oh... Ne samo što mi na zapadu nikada nismo dobili lokalizovanu verziju Valkyrie Chronicles 3 (i zbog toga tiho jecam u svoj jastuk svake večeri pred spavanje) (a čak ni ne tražim da igra bude na srpskom! Engleski mi je dovoljan! DOVOLJAN!!!), već je SEGA i sada najavila da će sledeća VC igra biti... er... free to play browser based card battling game



Mislim, da ne bude zabune, sasvim bih prihvatio VC spinof koji bi koristio card battling sistem, ali browser-based pa još besplatna? To će biti kataklizma.  :cry: :cry:

Meho Krljic

Evo, ko još nije probao Krater, IGNov prikaz veli da igra lepo izgleda i počinje ohrabrujuće ali da ima dosta problematičan dizajn koji zahteva neproporcionalno velike količine grajnda u odnosu na lepotu koju isporučuje...


Takođe, u drugim vestima, The Binding of Isaac je prodao 700,000 kopija!!!!! SEDAMSTOHILJADAJEBOTEBOG!!!

Stavimo ovo u perspektivu: radi se o igri napisanoj u flešu koja je prodavana isključivo na PC-ju isključivo putem Steama. Nintendo je odbio da je stavi u svoj eShop za 3DS zbog religiozne tematike. Na tom istom eShopu, igra poput Mutant Mudds (danas izlazi u Evropi) je, po proceni samog studija koji je pravio, igra koja može da proda oko 30,000 kopija. Radi se o jednoj od najbolje ocenjenih igara na eShopu, od strane studija koji je imao nekoliko visokoprofilnih igara na DS-u (dakle, kartridž igara, ne samo digitalno distribuiranih).

Dakle, jedna od najbolje ocenjenih igara respektovanog studija na najvrelijoj dedikejtid portabl igračkoj platformi koja je za sada potpuno zaštićena od piraterije i ima razumno udobnu elektronsku prodavnicu, takva igra ima projekciju prodaje od 30,000 kopija i, ako bude ludački uspešna pa duplira projekciju, imaće 60,000.

Sa druge strane, fleš igra na sistemu gde je piraterija najprisutnija je prodala 700,000 kopija za manje od godinu dana. JEBOTEBOG. Mislim, ja sam lično kupio najmanje 6-7 komada, poklanjajući je na sve strane, što je samo pokazatelj koliko prava cena uz sjajan kvalitet može da znači. 700,000 kopija puta pet dolara je tri i po milijuna dolara!!! Kad se odbije Valveov harač, siguran sam da je Mekmilenu i Himslu ostalo bar dva i po milijuna. Maj gad!!! Fleš igra. Na PC-ju!!!



Perin

Quote from: Meho Krljic on 21-06-2012, 12:15:54
Evo, ko još nije probao Krater, IGNov prikaz veli da igra lepo izgleda i počinje ohrabrujuće ali da ima dosta problematičan dizajn koji zahteva neproporcionalno velike količine grajnda u odnosu na lepotu koju isporučuje...


Takođe, u drugim vestima, The Binding of Isaac je prodao 700,000 kopija!!!!! SEDAMSTOHILJADAJEBOTEBOG!!!

Stavimo ovo u perspektivu: radi se o igri napisanoj u flešu koja je prodavana isključivo na PC-ju isključivo putem Steama. Nintendo je odbio da je stavi u svoj eShop za 3DS zbog religiozne tematike. Na tom istom eShopu, igra poput Mutant Mudds (danas izlazi u Evropi) je, po proceni samog studija koji je pravio, igra koja može da proda oko 30,000 kopija. Radi se o jednoj od najbolje ocenjenih igara na eShopu, od strane studija koji je imao nekoliko visokoprofilnih igara na DS-u (dakle, kartridž igara, ne samo digitalno distribuiranih).

Dakle, jedna od najbolje ocenjenih igara respektovanog studija na najvrelijoj dedikejtid portabl igračkoj platformi koja je za sada potpuno zaštićena od piraterije i ima razumno udobnu elektronsku prodavnicu, takva igra ima projekciju prodaje od 30,000 kopija i, ako bude ludački uspešna pa duplira projekciju, imaće 60,000.

Sa druge strane, fleš igra na sistemu gde je piraterija najprisutnija je prodala 700,000 kopija za manje od godinu dana. JEBOTEBOG. Mislim, ja sam lično kupio najmanje 6-7 komada, poklanjajući je na sve strane, što je samo pokazatelj koliko prava cena uz sjajan kvalitet može da znači. 700,000 kopija puta pet dolara je tri i po milijuna dolara!!! Kad se odbije Valveov harač, siguran sam da je Mekmilenu i Himslu ostalo bar dva i po milijuna. Maj gad!!! Fleš igra. Na PC-ju!!!

Ovo je stvarno značajna novost na više nivoa. Meni je drago da igra prodala toliko uprkos pirateriji sklonom sistemu. To može da bude itekakav argument za priču oko toga koliko piraterija (i da li) zaista šteti prodaji igara....

Meho Krljic

Međutim, sa druge strane, visoko pozicioniran korporacijski čovek, Peter Moore misli da će free to play postati ne dominantan nego praktično jedini model u srednje bliskoj budućnosti (5-10 godina). To jest da će i "velike" igre, poput, hm, Dead Space recimo (da upotrebim visokoprofilan IP Electronic Artsa za koje Moore radi) biti free to play. Meni to zvuči neprivlačno ali ja sam star čovek, navika koje se teško menjaju.